arrow_rightarrow_righticon_excelicon_pficon_ppticon_wordmagnifier

Kampvuur sessie – Innovatief vakmanschap: Hoe is dit merkbaar?

Thema: Uitdagingen zorg, technologie

 

Miranda van der Velde - Prijs , Docent/Onderzoeker, Deltion College

Samenvatting
Het Deltion College in Zwolle geeft (aankomend) zorg- en welzijnsmedewerkers ruim baan op het gebied van nieuwe technologie in de context van mens en gezondheid. Deltion stimuleert innovatief vakmanschap: een open en lerende houding, nieuwsgierig, met het vermogen om je aan te passen aan nieuwe situaties en om innovaties verder te brengen in het werk. Eén van de manieren waarop we dit doen, is met het Practoraat Gezondheid & Technologie. We zijn op zoek naar voorbeelden om ‘innovatief vakmanschap’ meer concreet en tastbaar te maken: Wat zie je die student doen? Welke vragen worden gesteld? Hoe zie je dit terug in gedrag? Wat is een open en lerende houding? Wat is nieuwsgierig zijn (of kan iemand ook te nieuwsgierig zijn)? Met wie werk je samen? Wat is parate kennis en wat is ‘op te zoeken kennis’? En meer … Tijdens een kampvuursessie gaan we dit vraagstuk verkennen. Jouw input helpt ons om in ons onderwijs beelden te geven aan de woorden die we gebruiken. Het helpt jou om na te denken over de collega van de toekomst en wat je die graag ziet doen. Doe je mee?

Biografie Miranda van der Velde-Prijs

Mijn naam is Miranda van der Velde-Prijs MsC, Senior Docent Verpleegkunde en Docent/Onderzoeker bij het practoraat Gezondheid en technologie binnen het Deltion College.

Vanaf 2009 tot 2015 ben ik werkzaam geweest als hbo-verpleegkundige binnen het ziekenhuis en de thuiszorg. In deze tijd heb ik mezelf eerst ontwikkeld als beroepsbeoefenaar en kwam ik later steeds meer in aanraking met innovaties. Het ontwikkelen van het verpleegkundig onderdeel van het elektronisch patiënten dossier in een regionaal ziekenhuis is een van de taken waar ik veel plezier uit heb gehaald. Dit was ook de aanleiding om te starten met de master Klinisch Gezondheidswetenschappen richting Verplegingswetenschap.

Na het afronden van de master ben ik in het onderwijs aan het werk gegaan. Eerst op een hogeschool, daarna bij het Deltion College in Zwolle. Gedurende mijn werk als docent kwam ik regelmatig (bewust en onbewust) in aanraking met technologische ontwikkelingen.  Na het doorgroeien binnen de opleiding tot senior docent ben ik sinds begin dit studiejaar aan het werk als docent/onderzoeker binnen het practoraat Gezondheid en technologie.

Binnen het practoraat houd ik me wederom bezig met een elektronisch cliëntendossier. Ons doel is om een ECD uit de praktijk dat voor ons gratis beschikbaar is, zo om te vormen dat het in het onderwijs ingezet kan worden. Daarnaast ga ik me bezig houden met een onderzoek naar digitale vaardigheden bij mbo-studenten in zorg en welzijn.

Ik ben een optimistisch, creatief en nieuwsgierig persoon. Ik houd ervan om op zoek te gaan naar nieuwe innovaties en uitdagingen.

Miranda