arrow_rightarrow_righticon_excelicon_pficon_ppticon_wordmagnifier

Lezing – Professionele en interprofessionele identiteit van de V&V-student: leuke bijzaak?

Thema: De ontwikkeling van de professionele en interprofessionele identiteit van de aankomend V&V-professional en de rol van de onderwijsomgeving

Leerdoel:  In verpleegkundig onderwijs ligt het accent op het aanleren van kennis en vaardigheden. Maar waar ‘leert’ de aankomend V&V-professional haar/zijn eigen plek te vinden? Bezig te zijn met vragen als: ‘Wat voor soort verpleegkundige of verzorgende wil ik zijn? Waar(toe) wil ik mijn kennis en vaardigheden inzetten?’ Tijdens deze sessie worden actuele studies met u gedeeld en wordt u geprikkeld mee te denken over uw bijdrage aan de professionele identiteitsontwikkeling van de aankomend V&V-professional.

Lourens van der Weerd, Docent Verpleegkunde, Hanzehogeschool Groningen

Samenvatting
Wat is het doel van het onderwijs dat u verzorgt of begeleiding die u biedt? In verpleegkundig onderwijs ligt het accent op het aanleren van kennis en vaardigheden. Maar waar ‘leert’ de aankomend V&V-professional haar/zijn eigen plek te vinden? Bezig te zijn met vragen als: ‘Wat voor soort verpleegkundige of verzorgende wil ik zijn? Waar(toe) wil ik mijn kennis en vaardigheden inzetten?’. Tijdens deze sessie worden actuele studies met u gedeeld en wordt u geprikkeld mee te denken over uw bijdrage aan de professionele identiteitsontwikkeling van de aankomend V&V-professional.

 

Lourens van der Weerd